Jak na marketing na Facebooku

Marketing na Facebooku

Facebook už dávno není pouze zábavnou sociální sítí, ale odehrává se na něm prodej a marketing mnoha společností. Jak využít Facebook ve prospěch Vaší firmy nebo značky? To se dozvíte v tomto článku. 

První se podíváme na základy ohledně profilu, stránky a skupiny, ale také vám na závěr přinášíme pár tipů a rad, jak zlepšit úspěšnost prodeje a prorazit se svou značkou (nebo společností) ne této jedné z nejnavštěvovanějších sítí. 

Profil

Bez profilu se na Facebook nedostanete.

Nepleťte si však profil se stránkou. Profil mohou mít pouze fyzické osoby, nikoli společnosti či značky. Proto jako první založte profil sami sobě. 

Možná, že nechcete být na Facebooku viděni a rádi byste spravovali na Facebooku pouze svou společnost, ne svůj osobní život. Facebook však nepodporuje profily značek a firem. Je tedy důležité si nejprve vytvořit vlastní profil, kam nemusíte přidávat žádné příspěvky. A tento profil následně propojíte se stránkou, která je již určená pro firmy. 

I přesto, že možná nechcete sdílet svůj život na Facebooku, váš profil by měl obsahovat při nejmenším alespoň profilovou fotografii a základní informace o vás. Dodá to na důvěře a vaši potencionální zákazníci to ocení.

Stránka

Jakmile máte vytvořený osobní profil, můžete se pustit do samotné tvorby stránky pro vaši společnost.

Stránku můžete spravovat, aniž by se někde objevilo vaše jméno. Můžete tedy vystupovat pod jménem vaší firmy a nikdo se nemusí dozvědět, kdo za ní stojí. 

Opět nezapomeňte na stránku uvést všechny základní informace o vaší společnosti a do profilové fotografie můžete nahrát své logo. 

Výhody stránky:

  • může být anonymní bez vašeho jména
  • může ji spravovat více lidí (vaši kolegové, zaměstnanci)
  • příspěvky na stránce lze propagovat a zvýšit tak dosah

Skupiny

Dalším silným nástrojem pro marketing na Facebooku jsou skupiny.

Skupiny, oproti stránkách, mají tu výhodu, že pokaždé, kdy přidáte příspěvek, členům vyskočí upozornění a příspěvky tak mohou mít vyšší dosah. 

Skupinu lze založit jak veřejnou, kdy do ni má každý přístup, tak soukromou, kdy musíte schvalovat členy a můžete zabránit nechtěným návštěvníkům nebo příspěvkům od jiných lidí. Lze skupinu také úplně skrýt, kdy ji vyhledají lidé pouze prostřednictvím odkazu, tuto možnost ale nedoporučujeme.

Jsme pro skupinu soukromou. Takovou skupinu každý najde, uvidí krátký popis skupiny a může požádat o přijetí stát se členem. Vy tak máte přehled, jaké lidi si do skupiny pustíte. 

Opět je třeba nahrát jméno skupiny, základní informace a úvodní fotku.

Tipy na spravování skupiny:

  • buďte aktivní a nahrávejte pravidelně příspěvky
  • sdílejte skupinu a snažte se najít co nejvíce členů
  • pozvěte své zákazníky
  • připravte soutěž

Tipy a rady

A teď už na zbývající rady a tipy, jak se stát úspěšnějším prodejcem na Facebooku. 

  • Buďte konzistentní a nahrávejte příspěvky pravidelně.
  • Sdílejte nejen své produkty a služby, ale také rady a tipy.
  • Sdílejte také něco z výroby či z chodu firmy. 
  • Vyzvěte své fanoušky stránky nebo členy skupiny k akci – sdílení zkušeností s vaším produktem/službou, apod.

O autorovi

0Shares

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít