Petr & Španninger vyrábí offline pomůcky pro webdesignéry

Petr & Spanninger

Ahoj Pavle, můžeš čtenářům Váš projekt stručně popsat?

Vyrábíme mockupy pro designéry a specialisty UX navrhující webové stránky. Naše produkty se dají použít jak pro individuální realizaci nápadů a rychlého „skečování“, ale velmi dobře poslouží i jako nástroj pro komunikaci s klientem.

Kde se vzala myšlenka vyrábět offline pomůcky pro webdesignéry?

Na jiném projektu u kolegy architekta vyvstala potřeba mít nějaký předpřipravený jednoduchý papír, na který by mohl malovat svoje nápady nebo konstrukce architektury software, na kterém jsme pracovali tou dobou.

Nelenil jsem a zaznamenal si tuto potřebu, později doplnil o svoje vlastní nápady a představy a nechal na nějakou dobu pořádně „odležet“. Po nějaké době jsem nápad opět vytáhl ze šuplíku a stále se jevil jako použitelný. Proto jsem oslovil Radka, mého parťáka, abychom zkusili prototypovat už relativně reálný produkt. Nakonec z toho vyšly nejlépe mockupy pro UX specialisty.

Máte ambice v budoucnu cílit i na mezinárodní trhy?

Ano. V krátkém horizontu bychom chtěli vstoupit na Amazon a případně jiné zahraniční portály. V delším horizontu připravit další jazykové mutace a nabídnout mockupy i pro další země v sousedství ČR.

Co byly hlavní výzvy při rozjezdu tohoto projektu?

Radek i já jsme časově vytížení. Takže výzvou, která přetrvává i do dnešních dnů, je určitě faktor času. Další výzvou, se kterou stále bojujeme, je vydestilovat to nejlepší nastavení našeho produktu, tak abychom co nejvíce zákazníkům doručili co největší přidanou hodnotu. Každý uživatel chce náš produkt využívat nepatrně odlišným způsobem, a tak se snažíme z velkého množství odlišných zpětných vazeb neustále destilovat ten nejlepší „fit“ co dovedeme.

Je něco, co bys chtěl vzkázat začínajícím podnikatelům?

Hlavně vás to musí bavit, pracovat jen pro peníze dlouhodobě nejde. Alespoň tak to mám já. Hrajte si, bavte se, experimentujte. Když něco nefunguje, tak to změňte.

Jak jste postupovali při tvorbě značky?

Můj oblíbený citát říká, že schopnost eliminovat nepotřebné znamená nechat promluvit to důležité. Od toho jsme se odpíchli ve velmi minimalisticky pojatém logu, designu webu i minimalistickém produktu. Odstraňovali jsme, mazali, zjednodušovali, co to šlo. V tomto ohledu musím vyslovit pochvalu Radkovi, který je faktickým autorem vzhledu produktů, loga a všeho okolo. Nebylo to vždy jednoduché, ale nakonec si myslím, že se značka povedla.

Co se týče názvu – pracovní název projektu byl Mandays, ale pak jsme chtěli dát do značky sebe, dát všanc svá dobrá jména – proto se nakonec jmenujeme Petr & Španninger.