Jako lidstvo máme vůči psům dluh

Radim z Potěšpsa.cz

Ahoj Radime, kde se vzal nápad rozjet e-shop se zaměřením na domácí mazlíčky, konkrétně na psy?

K nápadu na tento projekt mě vedla především moje vlastní zákaznická zkušenost. Už od dětství chováme Parson Rusell Teriéry, tj. lovecká plemena. A kupovat jim hračku nebylo úplně snadné. Velkou část hraček měli do hodiny zničenou. Navíc byly z plastu, takže se člověk bál, co snědí, až je rozkoušou. Občas se něco lepšího najít dalo, ale bylo to jen několik málo hraček.

Ten nápad mě původně napadl jako součást jednoho školního předmětu. Tenkrát jsme ho ale nikdo nechtěli realizovat, takže ležel u ledu, dokud jsme s mojí kamarádkou ze střední Nikolou nešli v srpnu na pivo. Pár jich tam padlo a nás v mírné opilosti napadlo, že bychom ho mohli realizovat. Tento náš záměr neopadl ani po vystřízlivění, a proto jsme se za pár dní pustili do práce. Během podzimu jsme se seznámili s lidmi z chráněné dílny BONA o. p. s., kteří nám pomohli vymyslet modely hraček a následně je vyrobili. Nakonec jsme do party přibrali ještě moji bývalou kolegyni z práce Danielu, která je naše Facebook Ads specialistka a člověk, co se hrabe v datech.

Jaké inovace jste v podnikání zavedli od spuštění projektu?

V tomhle typu podnikání musíte neustále inovovat. Vymýšlet nové věci a rychle vyhodnotit, které fungují a které radši „zaříznout“. Dělali jsme inovace produktové, kde jsme přidali hračky s mátou (hračky s bylinkami, konkrétně rozmarýnem, máme už od počátku). Přidali jsme dřevěné dentální hračky.

Zároveň jsme kompletně předělali naši logistiku. Už konce roku jsme celé zpracování objednávky předali na Uloženku. Jakmile si někdo objedná přes jakoukoliv dostupnou platební metodu, automaticky se do logistického systému Uloženky zašlou informace o objednávce. My to už pak jenom zabalíme, odneseme na jedno místo a oni to rozešlou a vyinkasují dobírky. Tím máme logistiku zautomatizovanou do co největší míry. A zároveň jsme se dostali na lepší ceny kontraktů, než se běžně dostane malý e-shopista.

Co vás vedlo k volbě platformy WordPress + WooCommerce a jak jste s ní spokojení?

S WordPressem jsem měl aspoň základní zkušenost už z digitální agentury, ve které pracuji. Věděl jsem, že u podobného webu budeme mít dost specifické požadavky na design, strukturu apod., kterou nedovedou běžné e-shopy na pronájem nedovedou uspokojit. Na druhou stranu nejsem takový profík, abych si dokázal naprogramovat a nakódovat e-shop úplně od základu. Zakoupená předpřipravená šablona, kterou jsem si upravil dle našich potřeb, byla adekvátním řešením obojeho.

S WordPressem jsem získal standardizované a moderní řešení, které mi umožní flexibilně spravovat obsah webu a rozšiřovat ho o nové funkce

Máš s projektem ambice do budoucna, jako stát se jedničkou nebo dvojkou na trhu?

Ambice máme. Rozhodně bychom to nechtěli držet jen jako přivýdělek, ale udělat z toho plnohodnotné podnikání. Na druhou stranu oproti současné české konkurenci se nechceme zaměřovat na plný sortiment od granulí po vitamíny. Chceme prodávat pouze hračky a do budoucna doplňky vlastní značky, kde můžeme garantovat kvalitu.Naším plánem je co nejdříve rozšířit množství kanálů, přes které chceme prodávat. Včetně kamenného prodeje. Byl bych opravdu rád, kdyby si lidé v každém českém městě nad 5 000 obyvatel mohli koupit svou hračku přímo ve svém oblíbeném zverimexu. A taky bychom se rádi prosadili i v segmentu kočičích hraček

Co tě nejvíc baví na tomto oboru podnikání

Lidi. Díky rozjezd Potěšpsa.cz jsem hlouběji pronikl do pejskařské komunity a poznal mnoho lidí, kteří pro své i cizí pejsky dělají opravdové maximum. To, co se o Češích říká, že jsme národ pejskařů, je naprostá pravda. Zároveň jsem bohužel svědkem stále více příběhů toho, jaký máme jako lidstvo vůči psům dluh.

Jaké byly při rozjezdu podnikání největší překážky či výzvy?

Řekněme si narovinu, že pejskařský trh v České republice je i experty považován za jeden z nejsaturovanějších v Evropě. A naše hračky musíme prodávat za nadprůměrnou cenu, pokud nechceme každou z nich dotovat. To pro nás znamená z marketingového hlediska překonat hned 2 bariéry – být vidět a přesvědčit potenciální zákazníky, že za nadprůměrnou cenu dostanou špičkovou kvalitu. Zaznamenáváme velmi dobrou odezvu na Facebooku, ale za každou provedou objednávku musíme hodně zaplatit a oslovujeme jen omezený počet lidí. Proto musíme najít další kanály, abychom museli prodávat levněji většímu okruhu lidí

Je něco, co bys chtěl vzkázat začínajícím podnikatelům?

Radu začínajícím podnikatelům si s dovolením ponechám až na doby, kdy budu mít stabilizovanou firmu úspěšně podnikající v několika zemích. Do té doby by to bylo jen plácání prázdné slámy.