Instagram už dávno není pouze zábavná sociální síť pro mladé. Z této sociální sítě se stal obrovský prodejní a obchodní nástroj.
Jak si poradit s prodejem přes Instagram, a jak díky Instagramu zvýšit povědomí o vaší značce nebo firmě? To vám poradím v dnešním článku.
Úvodem
Jako první bych ráda napsala pár slov na úvod ohledně businessu na Instagramu.
Předpokládám, že máte vlastní značku, společnost nebo nabízíte služby a rádi byste zvýšili zisky právě díky Instagramu. Možná se ptáte, zda se to vůbec vyplatí a zda s tím začít. Za mě rozhodně ano.
Nejen, že díky Instagramu získáte potencionální i reálné zákazníky, ale také zvýšíte povědomí o vaší značce či firmě. Díky tomu, že lidé uvidí váš produkt/službu, aniž by chtěli, zapamatují si to a příště spíše pořídí od vás než od konkurenční společnosti bez sociálních sítích.
Díky Instagramu si tedy nejen budujete novou zákaznickou síť, ale také zvyšujete povědomí o značce a zvyšujete tak prestiž.
Profil
Bez profilu daleko nedojdete. Jak si založit lákavý profil, co by mělo být jeho obsahem a jaká jsou základní pravidla?
Koncept a směr profilu
Název profilu by měl odpovídat vaší značce. Jako profilový obrázek můžete zvolit logo, díky čemuž opět zvýšíte povědomí o vás. Vaše příspěvky by měly být spojené s vaší značkou. Nemusíte přímo sdílet pouze konkrétní produkty nebo nabízející službu.
Sdílejte vše, co je s vámi spojené. Přes výrobu, recenze až po samotné produkty nebo služby. Fotografie také nemusí být umělecké, měly by mít vysokou kvalitu, ale raději buďte přirození než přidávat marketingové fotografie s poutavými hesly.
Snažte se lidem ukázat, co vše stojí za výrobou a vaší firmou. Dávejte lidem tipy a rady a díky tomu sledujícím dejte důvod vás sledovat.
Vždy, když si nebudete vědět rady, zda je to dobrý příspěvek, zeptejte se sami sebe, zda by vás takový příspěvek donutil otevřít profil daného člověka. Pokud ne, nepřidávejte.
Aktivita
Být aktivní a konzistentní je dalším klíčem k úspěchu.
Přidávejte pravidelně příspěvky, ale také komunikujte se svými sledujícími, buďte aktivní ve stories a snažte se přidávat zajímavý kontent alespoň jednou za dva dny.
Spolupráce
Na Instagramu můžete využít také spoluprací.
Spolupráce fungují tak, že oslovíte jiný profil (fyzickou osobu), která má již vybudovaný určitý počet sledujících a má vliv na okolí. Díky tomu, že tento profil bude sdílet váš produkt či službu, pomůže vám se sledovaností a také s prodejem.
Existují dva nejčastější způsoby spoluprací. Jedna je založena na barterové spolupráci, kdy člověk, od kterého chcete vytvořit propagaci, dostane váš produkt či službu zdarma výměnou za příspěvek/stories. Lze ale také člověku dát k produktu či službě peníze.
Záleží, koho oslovíte, a jak se domluvíte. Můžete také pro ty, kteří vás budou propagovat, vytvořit slevové kódy, díky čemuž pomůžete také prodeji.
Jak vybírat na Instagramu, koho oslovit?
Nezaměřujte se jen na počet sledujících. Dívejte se také na míru zapojení a především hledejte takové profily, které mají podobné zaměření jako vaše značka.